Och Swedbank, Sveriges sämsta serviceföretag?

Vem i hela världen kan man lita på var titeln på en Hoola Bandoola band låt.
Vi pratar 70-tal men frågan har väl aldrig varit aktuellare.
En titel helt i linje med den information vi får dagligen kring covid-19.
Den kan väl enklast sammanfattas med att, den ene säger si, den andre säger så!
Jag får förmoda att jag följer nyhetsrapporteringen något mer intensivt än normalmedborgaren.
Det ligger liksom i yrket. Liksom att jag har en något bättre möjlighet att sovra information och försöka få fram fakta.
Och då kan jag bara säga att jag fattar ingenting!
Finns det en expert som säger något tvärsäkert i nyheterna kommer strax en annan expert och punkterar påståenden i något annat media.
Aldrig har det väl varit så rörigt och osäkert i något som berör oss alla.
Blir vi immuna om vi varit sjuka och kommer vi att uppnå flockimmunitet?
Svaret är att detta är nytt och vi lär oss varje dag. Med andra ord, vet ej……
Samma svar ges mer eller mindre på alla frågor kring covid-19 smittan.
Näringslivet vill ha fasta hållpunkter, regler och förutsättningar.
Att bygga verksamheten på gissningar är bokstavligen att spela.
Förutom alla restriktioner som drabbar företag är det just gissningar man ska bygga sin framtid på idag.
Det går naturligtvis inte i längden.
Vi behöver få fram fakta kring covid-19. Är man immun om man haft det? Kommer vi att uppnå flockimmunitet?
Hela samhället behöver fakta, regler och inte minst datum för när vi kan återgå till normal verksamhet.
När får vi det?
Noterade att en summa pengar dragits från mitt kort av ett cafe på Arlanda i helgen.
Något förvånande eftersom jag inte varit på Arlanda på tre månader.
Ringer Swedbank där jag tyvärr har mina affärer. Kommer efter tio minuters tryckande på i stort sett alla knappar på telefonen, angivande personnummer och användande av bankID i kontakt med en människa.
Du har inte köpt något på Arlanda? Nej, jag har inte varit på Arlanda på tre månader. Har besökt detta cafe i terminal 5 men det var i november förra året.
Jaha, ja vi kan inget göra eftersom pengarna är dragna redan.
Men vi kan spärra ditt kort.
Goddag yxskaft!
Själv hade jag väl förväntat mig att man skulle vara intresserad av hur det kan komma sig att ett företag kan dra pengar som kortköp av en av deras kunder utan att denne handlat på företaget. Men varför då?
Det drabbar ju tydligen bara kunden?
Men så är det med Swedbank. Stor och ointresserad av sina kunder.
Jag ser och hör ute i länet behov och intresse av en ny provinsbank som är närvarande i glesbygd, intresserad av sina kunder och av att bygga relationer med de lokala företagen.
Jämtlandsbanken när öppnar du?
RALPH RENTZSCH
[su_divider divider_color=”#ff890d” size=”10″ margin=”10″]
Denna ledare och många fler artiklar kan du läsa i senaste e-tidningen! (Obs, kräver inlogg)