Utveckling eller avveckling?

Mittmedia fortsätter sin kräftgång. Denna mediajätte på lerfötter ska spara 133 miljoner och kommer i år och nästa år att skära ned personalen med 90 tjänster.
Av dessa ryker tre på Länstidningen och tre på ÖP.
Det kommer naturligtvis att förbättra den lokala journalistiken i länet.
Eller vad tror ni?
Mittmedia har under de senaste åren gjort precis allt fel.
Den digitala satsning man gjort är ett fiasko som vare sig drar prenumeranter eller annonsörer.
Papperstidningarna består till 85 procent av icke lokalt material, det i sin tur gör att prenumeranterna säger upp prenumerationerna.
Den minskade prenumerantstocken gör att annonsörerna sviker.
En dödspiral som man aldrig kommer att komma ur.
Jämtlands Tidning satsar på lokalt material, lokala journalister på plats. Vi satsar på papperstidningen. Vi kommer också att satsa digitalt men då på ett sätt som lockar läsare. Inte skrämmer bort dem.
Vi lockar även annonsörer, därför att deras annonser får effekt hos oss.
Den prenumererade Jämtlands Tidning har gått från 0 till 2700 prenumeranter på 9 månader. Och vårt mål i år är 5000!
Nu är vi i slutet av en nyemission för att få in kapital för vår expansion. För att kunna göra de satsningar på lokal journalistik som vi utlovar.
Jag tycker att ni ska satsa, minsta andel är 5000 kr och ger 25 aktier. Var med och skapa lokaljournalistik i Jämtland igen!
Och, du, det kommer att bli kanske din bästa affär någonsin.
Den 20 mars är sista dag att anmäla sig och gör det nu, på vår hemsida!
För vi kommer att visa mediajättarna vad utveckling är, avvecklingen kan de står för själva!
Trevlig Helg

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email
Dela på print