Igår fick Mittmedias VD Thomas Petersson sparken.
Ja, i det svulstiga pressmeddelandet hette det ju inte så.
Han ersätts med marknadschefen Per Bowallius.
Även den redaktionella chefen Annacarin Lith får sparken.
Läser man mellan raderna så är orsaken att den digitala satsningen blivit ett jättefiasko, både när det gäller prenumeranter och annonsörer.
Satsningen på stordriftsfördelar med allt mer gemensamt material har inte heller slagit väl ut.
Istället ska man nu satsa lokalt och mer på papperstidningen.
I alla fall om man tolkar mumbo jumbot i utskicket……..
Men, men….tyvärr Mittmedia.
Ni har för många år undergrävt era lokala varumärken och skapat en negativ kontakt med era kunder.
Det är för sent att vända skutan.
Som jag skrivit tidigare, Mittmedia sitter i samma situation som Stampen.
Vilket detta VD byte är ett klart tecken på.
Under tiden kan ni som vill veta vad som händer i länet prenumerera på Jämtlands Tidning
Och ni som vill nå alla med er annons, annonsera i vår gratistidning.
Här finns nämligen idéerna om hur vi ska utveckla vår lokala lokala tidning och hemsida!