Nej det är det inte.
Det är en naturlig utveckling av vårt samhälle. Sedan sker det i olika faser och olika områden.
Jag hade faktiskt ett tresiffrigt kundnummer hos Algonet, Sveriges första internetleverantör.
Därför blir jag lite trött när hens i 25-35 årsåldern behandlar mig som mindre vetande.
Jag tycker faktiskt att mångt och mycket av tekniken bara används för att alienera människor och skapa tidstjuvar.
Den digitala satsningen inom media är jag som mångårig journalist inom samtliga mediaformer inte ett dugg imponerad över.
Faktum är att jag gäspar när jag får höra av någon hen på någon marknadsbyrå att vi bara satsar på digitala plattformar……..
Jaha, kul för er, mindre kul för er kund.
Länet har en medelålder på 47,5 år.
Sveriges sämsta användande av sociala medier och landet sämsta digitala infrastruktur.
Det finns någon anledning till att Elgiganten, Rusta och Jula varje vecka landar ett tryckt reklamblad i din brevlåda.
Och det är inte för att de bara satsar på digitala plattformar.
Tryckta tidningar, kommer att leva i lång tid framöver, som reklambärare. Sedan kan de naturligtvis kompletteras, men då ska det vara i digitala sammanhang där reklamen faktiskt når kunderna.
Annars blir det som en gammal svensk långfilm från 30-talet jag såg i min barndom.
Tror det var med skådespelaren Elof Ahrne.
Dammsugarförsäljaren knackar på i stugan. Tas emot av husmor. Talar sig varm om vilken förträfflig produkt dammsugaren är.
Ser att det minsann finns vedspis i köket och tar ut askbehållaren och strör askan över golv och trasmattor.
För nu ska det visas hur effektiv dammsugaren är.
Blicken flackar runt och frågan kommer, var är eluttaget?
Svaret är, vi har ingen el…………