back in business

Så är vi tillbaka i vardagen. Nu mot en ljusare framtid med vårvinter och sol.
Nu läser detta på en digital plattform.
Något som i medievärlden framhålls som medieföretagens räddning.
Här ska det blixtsnabbt publiceras rykande heta nyheter som ska få alla att inse att detta är journalistik värt att betala för.
Tänk om det vore så väl ändå.
Istället så ger möjligheten till obegränsat utrymme möjlighet att förvandla mediesajterna till någon sorts de sociala mediernas soptunna.
Tvättstugelappen blir viral.
I helgen kunde jag läsa och se en video hos våra kvällstidningar om någon som istället för en beställd räksallad till korven fått en grönsallad med räkor…….
Jaha?
Jag har sagt det förut. Tidigare fanns det en ambition att ha bevakning ute i länets kommuner. En regelbunden bevakning i inte minst kommunala frågor.
Jag fick som prenumerant fortlöpande komprimerad information om vad som hände.
Och jag betalade för att någon just skalade bort allt dödkött som var ointressant.
Idag är det tvärtom, vi måste fylla våra digitala plattformar, lägg ut allt och gör det så långt som möjligt.
Ser att en ny ide som lanseras är att man ska få RUT-avdrag för sin prenumeration.
Gäsp.
Problemet är väl att jag och alla andra inte vill betala för att få veta allt om vartenda påkört rådjur i länet. Varenda älgkrock, avkörning.
Varenda tvättstugelapp, gnäll och missförstånd på sociala medier.
Glatt återpublicerat på gammelmediernas digitala plattformar.
Jag vill betala för unikt lokalt material.
Och det levererar Jämtlands Tidning.
Därför ökar vi antalet prenumeranter
Svårare är det inte.
Vi ökar vår lokala närvaro ute i länet.
Och det kommer ni prenumeranter att märka under det kommande året.
God Fortsättning

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email
Dela på print