När man skickade ett brev och det kom fram, till och med dagen efter?

Vi på Jämtlands Tidning tvingas ju låta Postnord bära ut tidningen på fredagarna.

Det finns ingen annan.

Den 5 januari lyckades man inte dela ut tidningen.

Och då har jag naturligtvis reklamerat och bestridit fakturan.

Nu hävdar Postnord att är det något fel så är det bara att betala fakturan och sedan reklamera så får dom komma fram till om det är något fel……

Det kan dom ju drömma om…….

Nu fick vi en påminnelse och då tröttnade jag och skickade följande mail.

Vi har nu fått en påminnelse på detta. Ni har inte levererat tjänsten, Vi bestrider fakturan. Er hemsida är omöjlig att logga in på och reklamera just den här tjänsten.

Vi har skickat även till reklamation.se@postnord.com
Om vi kunde anlita någon annan för att dela ut våra tidningar skulle vi göra det. Vi har inget förtroende för er som företag.
All kommunikation med er sker på era villkor och är envägs, ingen hos er är ansvarig och ingen vet något.
Som kund har jag aldrig en aning om ni faktiskt levererar vår tidning men av att döma av den mängd reklamationer vi får oavbrutet så får många vår tidning på måndag i stället för på fredag eller till och med tisdag eller onsdag.
Och nej, jag tänker inte betala för en tjänst som inte utförs.
Ta gärna ärendet till tingsrätten
Och som vanligt så är kommunikationen envägs…………om några månader blir jag uppring från någon i Malmö som undrar varför jag bestrider fakturan.
Det är skandal.
Att man inte kan leverera det man tar på sig drabbar naturligtvis inte bara privatpersoner utan i första hand företag som är beroende av att deras försändelser kommer fram i tid.
Döp om eländet till Ryska Posten, den fungerar ju lika bra……..
Ralph Rentzsch